Számos hajón használnak földfüggetlen elektromos rendszert. Ez azt jelenti, hogy a 24 voltos egyenfeszültség mínuszának potenciálja nem minden esetben egyezik meg a hajó földelésének (a hajótestnek) a potenciáljával. A szabályozások + és – biztosítékos megszakítást írnak elő az áramkörben folyó áram kiküszöbölésére. Az elektronikus terhelésfelügyelet/biztosítékok használatával kiküszöbölhető a vezérlőrendszer meghibásodása, például egy hibás alkatrész/fogyasztó által a kábel végén okozott túlterhelés, vagy a gyakran szakadt vagy sérült kábelek által kiváltott rövidzárlat.
A maxGUARD használatával elkerülhető a kapcsolóüzemű tápegység kapacitását meghaladó túláram kockázata: a tápfeszültség belső védelme garantálja, hogy az egyenfeszültség le fog esni. Emellett akár a biztosíték és a fogyasztó közötti hosszú vagy kis keresztmetszetű kábelek is leválaszthatók, amikor egy lassan kioldó biztosíték lekapcsolja a teljes egyenfeszültséget. A vezérlőrendszer ilyenkor általában az előírásoknak megfelelően több mint 20 ezredmásodpercre elveszítheti a tápellátását, és ezért leáll.
A maxGUARD moduláris kialakításának köszönhetően könnyen méretezhető, a színes keresztösszekötő csatlakozókkal pedig a csatlakoztatás is gyerekjáték.
Ha meg akar bizonyosodni róla, hogy az alkatrész hibás vezetéke teljesen le van kapcsolva, és ezért szeretné megszakítani a pozitív és a negatív fázist, javasoljuk a maxGUARD kétpólusú verziójának használatát.
A maxGUARD bevezetése előtt a Rolls-Royce Bergen Diesel egy egypólusú biztosítékot kötött össze egy terhelésenként egy relét tartalmazó megoldással, így alakított ki kétpólusú rendszert. A maxGUARD használatával rengeteg időt takarítottak meg a huzalozásnál és a készülékekhez szükséges komponensek megrendelésénél. Mivel szerették volna még jobban lerövidíteni a folyamatot, az ügyfél az összes alkalmazáshoz teljes összeszerelési szolgáltatást is rendelt a maxGUARD megoldáshoz.