Témakör: A változás mint a siker katalizátora a disztribúciós üzletágban és a folyamatosan változó piaci követelmények teljesítése úttörő hozzáállással, rugalmas kínálattal és szolgáltatásokkal
Olvasási idő: 3 perc
Roger Kroon, Globális Disztribúció vezető
Én vezetem a Weidmüller globális disztribútorirányítási osztályát. Elkötelezett disztribúciós szakértőkből álló csapatommal azon dolgozunk, hogy hosszú távú és mindkét fél számára előnyös partneri kapcsolatokat építsünk ki, hogy valódi hozzáadott értéket teremthessünk közös ügyfeleinknek.
Az igazat megvallva a „változás” nem pont az a témakör, amelyen az ember szívesen eltöpreng az unalmas hétfő reggeleken. De én a 90-es évek vége óta az iparágban dolgozom, és bátran kijelenthetem: a változás a barátom.
Amikor kicsivel több mint egy éve átvettem a Weidmüller globális disztribúciós értékesítési részlegét, ismét számtalan változással találtam szembe magamat. Nem csupán az új munkahely miatt. Ami sokkal fontosabb: a Weidmüller üzleti partnerei és fantasztikus disztribútori értékesítési csapata, akikkel mostantól szorosan együtt fogok dolgozni.
Ha visszagondolok az elmúlt 14 hónapra, kijelenthetem, hogy a változásoknak köszönhetem, hogy számos új és fontos emberi kapcsolatra sikerült szert tennem.A változás hűséges társam, aki segít, hogy minden új kihívást élvezetesnek találjak.
A szakmai magazinok olvasása és a partnereinkkel folytatott beszélgetések során egy dolog tökéletesen világossá vált: a változás az új norma. A technológiai fejlődés nyomán végfelhasználóink is egyre többet várnak el az ipari nagykereskedelmi szereplőktől. Ez számunkra azt jelenti, hogy a legújabb innovációkat is tartalmazó, átfogó kínálatát önmagában nem elegendő.Egyre nagyobb igény mutatkozik az új technológiák bevezetésével kapcsolatos tanácsadásra, a telepítők pedig egyre inkább szeretnék megoldásszakértőkké képezni magukat.
A technológiák azonban gyakran egymásra épülnek, és egyre összetettebbé válnak, ezért sokszor nehéz megtalálni a legegyszerűbb megoldást. Az én tanácsom a következő: ne próbáljanak mindent egyedül megvalósítani! Az ügyfelek első osztályú kiszolgálásához és a sikerek megőrzéséhez érdemes hatékony partneri hálózatot kialakítani, amelyben a partnercégek egymást erősítik.
Én és a csapatom azon dolgozunk, hogy összekapcsoljuk az értékesítési partnereink és a Weidmüller által kínált előnyöket. Szerintünk ez a kulcsa a hosszú távú és kölcsönösen előnyös kapcsolatoknak, valamint a működő és releváns megoldások kialakításának.
A koronavírus-járvány időszakában és a későbbiekben egyaránt igaz, hogy az ipari IoT terjedésével és az automatizálás és digitalizálás előretörésével a kihívások leküzdéséhez egyre nagyobb szükség van az úttörő szemléletmódra és a rugalmasságra. Folyamatosan a jövő megoldásait keresem, és munkám során megtanultam, hogy sokszor a múltba tekintve is inspirációt nyerhetünk.
A Weidmüller múltja bizonyíték arra, hogy az újdonságok keresése és az innováció iránti vágy mindig is vállalatunk tevékenységének egyik sarokköve volt: az első műanyaggal szigetelt sorkapocstól és a klasszikus STRIPAX szerszámtól kezdve a mai napig, amikor több mint 30 000 terméket és évi 40 új innovatív megoldást kínálunk értékesítésre. Az elmúlt 70 évben a forradalmian új sorkapcsoktól eljutottunk az innovatív ipari IoT-hez. Úttörő szemléletmódunk értékesítési partnereinkben is bizalmat ébreszt, és hozzájárul, hogy a jövő kihívásait is gond nélkül leküzdjük.
Globális megoldást találni egy kihívásra? Nem kis feladat. Még nehezebb dolog azonban, ha szeretnénk az egész világra kiterjedő változást elérni. A Weidmüller szerencsés helyzetben van, hiszen elkötelezett értékesítési csapata kiválóan ismeri a helyi piacokat, és odafigyel rá, hogy mi, az ami igazán fontos a disztribútoraink számára.
Ahhoz, hogy a valódi hozzáadott értéket képviselő szolgáltatásokra összpontosíthassak, gyakran ki kell lépnem a komfortzónából. Az új technológiák bevezetését kísérő intenzív tudáscsere, a végfelhasználókkal folytatott tanácskozások és az egyéni ügyfélmegoldások kidolgozása során rá kellett jönnöm, hogy ez a mi erősségünk a folyamatos változás által meghatározott piacon.
Célunk, hogy teljes, átfogó csomagot kínáljunk kereskedőpartnereinknek, amelynek első eleme a megbízható, jövőbiztos termék. Ezenfelül azonban betekintést engedünk nekik közelgő és új technológiáinkba és megoldásainkba, és nyílt párbeszédre ösztönözzük őket, hogy folyamatosan fejlődhessünk, és felkészüljünk az újabb kihívásokra.
Egy dolog biztos: ha nem hátrálunk meg a kihívások elől és minden területre odafigyelünk, a termékektől az innovatít megoldásokon át a szolgáltatásokig, akkor jobb partnerei lehetünk disztribútorainknak!
Mondandóm talán így foglalható össze: ha kiemeljük egymás erősségeit, és hatékony partneri kapcsolatot alakítunk ki, a végfelhasználók és a telepítők szemében is vonzóbbak leszünk. A változások időszakában az átfogó megoldások az értékesítés terén is előnyt jelentenek.
Roger Kroon