A Stenkamp Logistik régóta gyártja saját tetőjén legalább saját cége épületének éves elektromossági igényét. Most a többlet elektromosságot új töltési infrastruktúrára, elektromos autókhoz irányítják.
A Stenkamp Logistik tetőire telepített két fotovoltaikus rendszer csaknem 400 kilowatt teljes csúcsteljesítményt állít elő. Ezzel a teljesítménnyel általában más projektekhez is marad zöld energia. Az Elektro Niehoff GmbH most azt is engedélyezte a Borken-Burlóban működő logisztikai szolgáltatónak, hogy elektromos autókat töltsenek fel a saját előállítású zöld elekromossággal. A projektet a Weidmüller nyolc AC SMART VALUE töltődobozának és a megfelelő SMARTcharge terhelésvezérlő rendszer használatával valósították meg. A töltődobozok akár 22 kW töltést tesznek lehetővé.
Számunkra nyilvánvaló, hogy fotovoltaikus rendszereink többlet elektromosságát felhasználjuk vállalati járműveink, valamint alkalmazottaink és ügyfeleink autóinak töltésére. Ez most valósággá vált a Weidmüller terhelésvezérlésével, számol be Bernd Stenkamp, a Stenkamp Logistik GmbH ügyvezető igazgatója. „Különösen a rendszer tisztasága és egyszerű használata nyűgöz le,” - hangsúlyozza Stenkamp, és hozzáteszi - „Könnyedén tudjuk úgy konfigurálni a rendszert, hogy csak a fölösleges fotovoltaikus energiát hasznosítsa, ez lehetővé teszi számunkra, hogy a hálózattól teljesen függetlenül töltsük a járműveinket. Emellett alkalmazottaink meglevő RFID hozzáférési chipjeit is használni tudjuk a töltési folyamatok elindításához és leállításához. Ez megkönnyíti számunkra a töltési infrastruktúra kezelését, és alkalmazottainknak nem kell egy másik chipet is magukkal vinniük.
„A töltési infrastruktúra telepítéshez két energiamérő telepítésére volt szükség a meglevő transzformátorállomáson; az egyik a fotovoltaikus rendszer által generált elektromosságot méri, a másik pedig az épület hálózati áramfogyasztását méri. Ezzel az információval a SMARTcharge kiszámítja, hogy mennyi elektromosság használható még fel az elektromos autókhoz. Ezután intelligens módon, fontossági sorrendben elosztja ezt az elektromosságot a töltőállomások között” - fejti ki Christian Deppermann, a Weidmüller üzletfejlesztési vezetője.
A Stenkamp Logistik azt tervezi, hogy a jövőben további töltési pontokat fog bevezetni. Akár 50 töltési pont is könnyedén lehetséges a SMARTcharge rendszeren belül.
Andre Remmelt, az Elektro-Niehoff GmbH társ ügyvezető igazgatója Borken-Weseke-ben, első alkalommal telepítette a SMARTcharge terhelésvezérlő rendszert a Weidmüller szakértőivel együtt, és erről így számol be: „Régóta megbízhatunk a Weidmüller termékeiben. A szakértők jól átgondolva fejlesztették őket, és tudom, hogy személyesen is törődnek velünk, ha kérdéseink vannak. A számos funkció mellett, amit a SMARTcharge kínál ügyfeleinknek, különösen a telepítési varázslót kedvelem. Lépésenként vezet végig az üzembe helyezési folyamaton. Ezzel sok idő takaríthatnak meg alkalmazottaim a rendszer konfigurálása alatt.”
Szabó István
Üzletfejlesztési vezető - Automatizálás, Applikációs mérnök