A GYIK gyors támogatást és információkat ad a leggyakrabban ismételt kérdésekre vonatkozóan. Nem céljuk, hogy egy adott termék felhasználói dokumentációját helyettesítsék.
Csak egy 6 mA DC kontaktor áll rendelkezésre az EV töltődobozban. Kiegészítő 30 mA áramerősségű, A típusú maradékáram megszakítót kell biztosítani a háztartási szerelvényben.
Nem, a kiegészítő 30 mA áramerősségű, A típusú maradékáram megszakítót biztosítani kell a háztartási szerelvényben.
A 2. típusú csatlakozódugóval működő járművek valamennyi AC SMART EV töltődobozról tölthetők.
Igen, de a több felhasználó csak az AC SMART VALUE és ADVANCED termékportfóliók EV töltődobozaival kezelhető.
A szükséges hardver csak az AC SMART ADVANCED termékportfólióban szerelhető be. Közvetlenül az ISO 15118 közzététele után a Weidmüller azonnal szoftverfrissítést fog biztosítani.
Igen, az állandó rögzítésű kábellel ellátott EV töltődobozok különböző kábelhosszakkal érhetők el.
Az aktuális töltési folyamatról az AC SMART applikációban vagy a webszerveren találhat információkat.
Igen, az AC SMART VALUE és AC SMART ADVANCED termékek alkalmasak a KfW 442 támogatás igényléséhez.
További információk a PV többlet töltés oldalunkon találhatók.
Az összes 2. típusú töltőkábel használható.
A PV többlet töltés az AC SMART VALUE és ADVANCED termékekkel valósítható meg, az inverterrel való közvetlen kommunikációval vagy egy kiegészítő energiamérő felszerelésével.
A PV többlet töltés témájával kapcsolatos további kérdések és válaszok itt találhatók.
A két relé a fázisok váltakozó be- és kikapcsolásával teszi lehetővé a PV túlcsorduló töltést.
Igen, a max. töltési áramerősség korlátozható. A töltési áramerősség maximális korlátját megbízás alapján villanyszerelő állítja be. A maximális töltési áramerősség e maximális korlátig állítható be a későbbiekben üzemelés közben a webszerveren vagy az AC SMART applikációban.
A beépített számláló pontossága 4%.
A PV túlcsorduló töltése lehetséges az AC SMART VALUE és AC SMART ADVANCED termékportfóliók EV töltődobozaival.
Töltésvezérléssel akár 16 doboz is vezérelhető az AC SMART ADVANCED vezérlődobozzal; a SMARTcharge töltésvezérlési rendszerrel akár 50 töltőpontos töltésvezérlés valósítható meg.
Statikus töltésvezérlés
A statikus töltésvezérlés során az összegáram 16, hálózatba kötött töltőponthoz határozható meg. A maximális összegáram a ház berendezéseinek elérhető csatlakoztatott teljesítménye vagy alelosztása, mínusz az azonos elosztó áramkörhöz tartozó összes többi készülék maximális áramigénye. A meghatározott összegáramot a vezérlődobozban lehet beállítani és ott egyenletesen elosztani a töltési hálózat összes aktív töltőpontja között. Minden alkalommal, amikor a hálózatban egy járművet regisztrálnak vagy leválasztanak a töltésről, az összegáram elosztása annak megfelelően változik.
A statikus töltésvezérlés a VALUE és ADVANCED termékportfóliók AC SMART EV töltődobozaival lehetséges.
Dinamikus töltésvezérlés
A dinamikus töltéskezelésben az energiamérő folyamatosan felügyeli az összegáramot, amelyre az EV töltődobozoknak és az épületen belüli többi elektromos készüléknek szükségük van, és folyamatosan számítja a töltéshez elérhető összegáramot. A teljesítménymérő, ami minden EV töltődobozba be van építve, rögzíti a járműspecifikus töltőáramot, és ezt jelenti a vezérlődoboz felé, amely annak megfelelően osztja el az összegáramot. Az összegáram eloszlik az összes aktív töltőpont között: amikor a többi elektromos készülék kevesebb energiát igényel, több áram áll rendelkezésre a töltéshez. Amikor a többi elektromos készülék több energiát igényel, a töltési áramerősség csökken.
A dinamikus töltésvezérlés az ADVANCED termékportfólió AC SMART EV töltődobozaival mint vezérlődobozzal, és a VALUE vagy ADVANCED termékportfóliók töltődobozaival mint szatellit dobozzal lehetséges.
A PV többlet töltés a (pl. családi házak tetején lévő) fotovoltaikus rendszerekből származó, saját termelésű elektromosáram-többlet felhasználása elektromos autók töltéséhez. A PV többlet töltés az inverterrel való közvetlen kommunikációval vagy egy kiegészítő energiamérő felszerelésével valósítható meg. Tudja meg innen, hogyan valósíthatja meg a PV többlet töltést a Weidmüller AC SMART töltődobozzal.
A kiegészítő energiamérővel való PV többlet töltéshez egy Modbus RTU energiamérő szükséges. Termékválasztékunkban az alábbi energiamérőket találhatja meg, amiket ehhez az alkalmazáshoz használhat:
Ennek a módszernek az az előnye, hogy nincs interfésze más rendszerekhez, ezért mindig működik.
Miután telepítette az AC SMART terméket a telepítési utasítás szerint (Weidmüller online katalógusa a Letöltések alatt), megkezdheti a kiegészítő energiamérő csatlakoztatását és az AC SMART webszerverének beállításait. A szükséges lépéseket ezen az oldalon találja.
A terhelési csúcs kifejezés az elektromos hálózat rövid távú, jelentősen megnövekedett energiaigényére utal, ami például olyankor fordulhat elő, amikor több elektromos autót töltenek egy időben.
Mivel a terhelési csúcsok veszélyeztetik az elektromos hálózat stabilitását, az ipari vállalatok áramdíjának kiszámításakor az éves terhelési csúcsot veszik alapul. Ezt visszamenőlegesen hozzáadják a vállalat teljes éves elektromosáram-fogyasztásához, ami jelentősen magasabb elektromosáram-költségekhez vezet.
Ezek a terhelési csúcsok elkerülhetők a statikus vagy dinamikus töltésvezérléssel, akár a kibocsátott töltőáram statikus felső határértékének megadásával, akár a rendelkezésre álló elektromos áram dinamikus kiszámításával, figyelembe véve a házcsatlakozót és a többi fogyasztót.
A kiegyensúlyozatlan terhelés kifejezés a háromfázisú elektromos hálózat egyetlen fázisának (L1, L2, L3) egyenetlen terhelésére utal. Ezt okozhatja például az elektromos autók – különösen a plug-in hibrid autók – egyfázisú töltése.
A kiegyensúlyozatlan terhelés esetleges következménye lehet az egyes fogyasztók vagy a generátor károsodása. Ezért került sor a terhelhetőségi korlátok bevezetésére. Például Németországban ez 20 A.
A kiegyensúlyozatlan terhelés elkerülése érdekében javasoljuk, hogy a töltőpark egyes töltési pontjait eltolva kösse be (1. töltési pont:: L1, L2, L3; 2. töltési pont: L2, L3, L1, stb.). Ezzel azonban még nem küszöbölhetők ki a kiegyensúlyozatlan terhelések. Telepíteni kell egy töltésvezérlési rendszert, amely nemcsak a rendelkezésre álló elektromos áram maximális mennyiségét veszi figyelembe, hanem az alkalmazandó kiegyensúlyozatlan terhelhetőségi korlátot is.
A Weidmüller AC SMART töltődoboza bármelyik inverterhez csatlakoztatható Modbus TCP-n keresztül, az inverterrel történő PV többlet töltés lehetővé tétele érdekében. Ezek közül néhányat a webszerverünk legördülő menüjében is felsorolunk.
Az inverter csatlakoztatásának részletei és a szükséges lépések itt találhatók.
Maximum 16 RFID címkét lehet regisztrálni EV töltődobozonként.
Az utolsó 4000 töltési folyamat érhető el minden EV töltődobozban.
Amikor egy EV töltődoboz be van szerelve, a villanyszerelő az integrált webszerver használatával állítja be az EV töltődobozt. A kezelő később egyénileg módosíthatja a beállításokat. A webszerver elérési adatai a kezelési kézikönyvben találhatók.
Fúrósablon tartozik az AC SMART EV töltődoboz minden szállítmányához.
A YouTube -on és a letöltések részben található termékkatalógusunkban elérhető egy német és angol nyelvű telepítési videó a szóban forgó kérdésre vonatkozóan.
A webszerver bármelyik töltődoboz firmware-ének frissítéséhez használható. A frissítési funkció a Konfig/Általános menü alatt érhető el a webszerveren.
Miután sikeresen párosította az EV töltődobozát az applikációval, automatikusan a hálózati beállításhoz irányítjuk, hogy csatlakoztathassa az EV töltődobozát az elérhető hálózathoz.
Miután kiválasztotta a „WLAN”-t, megjelennek a rendelkezésre álló WLAN hálózatok a következő oldalon.
Ha a „LAN” lehetőséget választotta, üzenet kéri arra, hogy csatlakoztassa EV töltődobozát Ethernet-kábellel.
Válassza ki a kezdőlap nézetet a AC SMART applikációban. Az applikációval párosított valamennyi EV töltődoboz meg fog jelenni.
Megjegyzés: Ha több EV töltődobozt párosít az applikációjával, balra vagy jobbra húzva válthat a párosított EV töltődobozok előnézetei között.
A maradékáram megszakító a háztartási szerelvény biztosítékdobozában található. A biztonság érdekében az a legcélszerűbb, ha megkérdezi a szerelőt, hogy melyik maradékáram megszakítóhoz lett csatlakoztatva az EV töltődoboz.
Ügyeljen arra, hogy azt a maradékáram megszakítót aktiválja, amelyik az EV töltődobozhoz csatlakozik.
Amikor legközelebb bekapcsolja, az EV töltődoboz kék színben azonnal (1-2 másodpercen belül) villogni kezd.
Ha a párosítás mód nem indul el többszöri próbálkozás után, manuálisan indíthatja el a párosítás módot az EV töltődoboz webszerverén a Hálózat/Általános menü alatt.
Ügyeljen rá, hogy a laptop csatlakozzon az EV töltődobozhoz a hálózati kábelen keresztül.
Ha az EV töltődoboz már csatlakozik LAN/WLAN hálózathoz, és ugyanabban a hálózatban van, mint a laptop, nincs szükség további manuális beállításokra. Ebben az esetben az EV töltődoboz IP-címét meg fogja osztani a router.
Ellenkező esetben állítsa manuálisan a laptop IP-címét 192.168.0.2 és 192.168.0.254 közötti értékre (kivétel: 192.168.0.8).
Ne feledje módosítani a hálózati címét, amint végzett a beállításokkal a webszerveren.
Szabó István
Üzletfejlesztési vezető - Automatizálás, Applikációs mérnök